zondag 21 december 2014

“Dolfje Weerwolfje”

Wie heeft er vroeger niet de boeken van Dolfje Weerwolfje gelezen? Of de avonturen van Rooz en Neus in de Hoe overleef ik….  serie.

Bron
“Niet te lang lezen hé” riep mama als ik ging slapen. Uren kon ik lezen, en ik dacht altijd dat mam het niet in de gaten had. Dom natuurlijk, mama’s hebben alles in de gaten. Mijn lichtknopje maakt een geluid als hij aan of uit gaat en er kwam licht onder de deur uit. Ik sliep dus nog niet.

In deze tijd lees ik nog steeds graag, ik doe het alleen minder. Hoeveel plezier het me vroeger gebracht heeft, het lukt me nu gewoon niet goed. Er liggen altijd boeken op mijn nachtkastje en in de kast staan nog tientallen boeken die ik nog niet gelezen heb. Het starten met lezen en de eerste paar hoofdstukken vind ik het moeilijkste. Als ik eenmaal in het boek zit, kan ik het niet meer weg leggen. Maar dat komt niet vaak voor. Ik kies toch altijd voor de laptop, tablet of telefoon. Nog even Facebook checken of  foto’s kijken op Instagram.

Bron
Omdat ik graag meer wil lezen heb ik met mezelf afgesproken dat ik elke dag moet lezen in mijn boek.  Al is het maar een bladzijde!

Ook ga ik leestips geven. Welke boeken moet je volgens mij gelezen hebben? Op dit moment is dat Looking for Alaska van John Green. John Green kennen we allemaal als schrijver van The Fault in our Stars. Naast dit boek heeft John nog vele andere boeken geschreven. Elk even mooi! 

  Looking for Alaska is een boek die ik niet kon wegleggen. (Het Grote Misschien, voor als je hem in het Nederlands wilt lezen.)

Bron

Het boek neemt je mee met Miles. Miles is opzoek naar het Grote Misschien. Hij gaat naar kostschool en onmoet daar de knappe Alaska. Hij valt als een blok voor haar. De mooie, sexy, grappige, slimme en onvoorspelbare Alaska. Totdat er iets mis gaat en Miles zijn leven instort. Had hij het kunnen voorkomen? 

Liefs,
Kelly


Geen opmerkingen:

Een reactie posten