dinsdag 23 december 2014

Gotta catch em all

Pokémon is een mediafranchise van Nintendo en werd rond 1995 gecreëerd door Satoshi Tajiri. Oorspronkelijk was het een spel voor de Game Boy. 


Bron
Pokémon is het op een na beste game franchise ter wereld. De franchise bestaat uit meer dan het spel voor de Game Boy. Het bestaat onder andere uit spellen voor diverse Nintendo-platforms, de populaire televisieserie en de speelfilms, de bekende ruilkaarten en er is ook kleding van gemaakt. 


Ik spaarde zelf de Pokémon kaarten en keek de serie op Jetix. Ik wilde de avonturen van Ash niet missen en hoopte stiekem dat hij en Missy verliefd werden. Ik kon niet stoppen met kijken als Brock weer eens verliefd was. Het was belangrijk om bij te houden wie welke Pokémon in zijn bezit had. En hoe de slechteriken, Team Rocket, steeds probeerde om Pokémons te stelen maar dat dit altijd mislukte. Ik vond het stom toen Missy en Brock in sommige afleveringen vervangen werden, vanaf dat moment stopte ik met kijken. Ook het sparen van de ruilkaarten werd minder.


Bron
Ik (lees: mijn ouders) heb veel geld uitgegeven aan de kaarten, ik had een album vol! Alleen het spel wat je met de kaarten kon spelen, heb ik nooit gedaan. Ik snapte er niks van, en ik vond het leuker om de kaarten te sparen. Met name de lieve en schattige uitziende Pokémon. Ook op school was het populair, iedere pauze werden er kaarten geruild.
Ik stond een paar jaar geleden op een kindermarkt en heb daar toen al mijn Pokémon kaarten verkocht. Een opa koos de kaarten zorgvuldig uit. Toen ik vertelde dat hij ze voor 10 cent per stuk mocht hebben, zocht hij er gelijk nog een paar uit. "Mijn kleinzoon gaat dit geweldig vinden", zei hij met een stralende lach op zijn gezicht. 

Groetjes,
Kelly

P.s. Wie van jullie kan de titelsong nog mee zingen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten