dinsdag 23 december 2014

Feline spaart kookboeken

Deze week zijn enkele gastbloggers aan het woord! Wat sparen zij, en waarom? De eerste blog is van Feline. Zij studeert communicatie en woont op kamers in Eindhoven. 

Kookboeken

Behalve geld, spaart iedereen wel iets. Zo ook ik. En dat terwijl ik helemaal niet van plan was iets te gaan sparen. Het overkwam me. Op die bewuste dinsdagochtend in de Xenos. Daar stonden ze allemaal uitgestald: kookboeken. Ik werd er naartoe getrokken, ik zou en moest even kijken. Ik was immers net op kamers gegaan en moest mezelf toch in leven houden, dus waarom dan niet met lekkere gerechten. En zo begon het. 


Bron
Veertig recepten per boek in verschillende categorieën. Van eenpansgerechten tot tapas tot gerechten uit een glaasje. Inmiddels heb ik ze bijna allemaal. En nee, ik heb nog nooit een gerecht gemaakt uit de boekjes. Ze staan prachtig op kleur gesorteerd in mijn kast. Dus waarom, waarom, heb ik in godsnaam dat geld uitgegeven? Waarschijnlijk omdat ik mezelf voor hield, dat ik ze ooit nog wel eens kon gebruiken. Bijvoorbeeld tijdens het kerstdiner, Pasen. Of als ik veel tijd zou hebben. En dat laatste is nou de grootste boosdoener. Want als student heb je geen tijd. Je moet studeren, met vriendinnen afspreken, series kijken, chocola eten, nog meer series kijken in je mooie Disney pyjama. Dan heb je dus geen tijd meer om nog boodschappen te doen en culinaire hoogstandjes te bereiden voor jezelf. 

Kortom, sparen is eigenlijk zinloos (voor mij dan). Je doet er uiteindelijk niks mee. En dat terwijl het je ook nog geld gekost heeft. Ik had dus beter gewoon kunnen gaan uiteten. Ook dan was ik in leven gebleven en had ik lekkere gerechten kunnen eten. Afijn, toch ben ik blij met mijn kookboekjes. Ze staan mooi in mijn boekenkast met een laagje stof erop. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten