vrijdag 26 december 2014

Diddl en zijn vriendjes

Ik was verslaafd aan het sparen van de Diddl blaadjes. Meerdere mappen heb ik vol en samen met mama heb ik Marktplaats afgestruind naar de 'zeldzame' witte blaadjes. Ik was niet de enige, vriendinnen van mij spaarden de blaadjes ook!
Voor degene die hem niet kennen, Diddl is een stripfiguur, in de vorm van een witte springmuis, getekend door Thomas Goletz. In het begin was Diddl nog een kangoeroe, in latere schetsen werd hij een muis. Diddl had veel vriendjes die ook allemaal op de blaadjes te zien waren, onder andere Diddlina, Pimboli, Ackaturbo, Mimmihops en Wollywel.

Naast de blaadjes spaarde ik ook kaarten en plaknotities. Alle blaadjes en kaarten waren genummerd en er waren boekjes waarin precies stond welk nummer welk blaadje was. Hierdoor kon ik ze mooi afstrepen. Ideaal! Naast de kaarten en de blaadjes had ik ook knuffels, boeken, pennen, potloden en gummen. (Ik heb nog nooit zo fijne gummen gehad)

Bron
Ik heb er vaak over nagedacht om mijn verzameling te verkopen of weg te doen, maar ik vind het super zonde. Het is zo'n groot aspect van mijn basisschool tijd geweest.

Was jij vroeger ook fan van Diddl?

Knuffels,
Kelly

P.s. Ik herinner me ineens dat ik ooit met Diddl op de foto ben gegaan. Schaamte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten