donderdag 18 december 2014

Wat je van kinderen leren kan

Kinderen denken anders dan volwassenen. Kinderen hebben een hele andere kijk op de wereld, op vragen en op problemen. Als ik een probleem heb, kom ik alleen maar moet moeilijke oplossingen. Simpel er naar kijken lukt niet meer. Lukt jou dit nog wel? Probeer het maar eens!

Welke kant rijdt deze bus op?





Weet jij het al? 





Kinderen gaven als antwoord links. Waarom links? Je ziet geen deur, dus moet de bus wel links gaan! Ik was veel te moeilijk aan het denken. Waar is de straat, waar staat de bus enz. Ik dacht helemaal niet aan de deur. De oplossing was dus dichterbij dan ik dacht. 


Ik wil graag weer leren om als kind naar problemen te kijken, wil jij dit ook? Volg me dan via Bloglovin' en blijf op de hoogte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten