maandag 15 december 2014

Liegen

Alle kinderen liegen, maar volwassenen doen het ook. Kinderen liegen om veel verschillende redenen. Zo vermijden ze consequenties door te liegen en krijgen ze geen straf, ze liegen om aandacht te vragen of omdat ze het verschil tussen werkelijkheid en fantasie niet begrijpen.

Bron
Ook ik heb vroeger wel eens gelogen, en nu ook nog wel eens. Ergens geen zin in hebben is niet voor iedereen een goed excuus en liever thuis blijven en filmpje kijken ook niet. En dan is een excuus verzinnen vaak makkelijker dan de waarheid. Een leugentje om bestwil. Ik ben nu eenmaal een huismus.

Toch wil ik graag mijn excuses aanbieden aan jou, mama. Weet je nog die ene keer dat je parfum flesje kapot in de badkamer lag? En dat ik zei dat ik op mijn kamer was en een knal hoorde? Ik heb gelogen. Ik liep tegen het kastje aan en toen viel het flesje om. Het spijt me.

Lieg jij nog wel eens? Zo ja, waarom dan?

Lots of love,

Kelly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten