vrijdag 2 januari 2015

Tip 2: IJs als avondeten

Lieve lezers,

Tip 2 om je wat meer kind te voelen: IJs als avondeten. Als kind wilde ik altijd al ijs eten ´s avonds, maar dit mocht niet. Nu ik volwassen ben, mag ik het, maar toch doe ik het steeds niet. En het lijkt me heerlijk, het liefst als het buiten extreem heet is!

Bron

Helaas is het nu winter en daarom staat deze tip op mijn Bucketlist. Maar mocht je jezelf in een warm land wanen, koop ijs en geniet er lekker van. Geniet van het moment dat je de eerste hap neemt en het ijs smelt op je tong. Voel je vrij!

Wees creatief en maak je eigen ijs, zo smaakt het nog beter! Kijk hieronder voor het recept:

Wat je nodig hebt:
-          280 gram gecondenseerde melk (Zorg ervoor dat er suiker in zit!)
-          500 ml koude (verse) slagroom
-          2 eetlepels whisky (of een andere sterke drank)

Klop de ingrediënten samen met in een mixer in een kom tot  de garde strepen in het mengsel achterlaat en er zachte pieken binnen te vormen.  Vries het geheel in een cakevorm, afgedekt met vershoudfolie of gebruik een ander afsluitbaar bakje. Het mengel moet minimaal 6 uur tot een hele nacht in de vriezer.   

Dit is de basisvariant, maar je kan eindeloos variëren.  Variëer met cacao-poeder, Nutella, gehakte nootjes of bijvoorbeeld met fruit zoals kiwi’s en mango’s . Succes en smul ze!

Liefs,
Kelly







3 opmerkingen: