maandag 12 januari 2015

"Sorry, je wordt niet thuisgebracht"

Bron
Mijn kinderfeestjes waren geliefd. Mijn mama verzon de leukste, gekste en gaafste dingen. Van van alles heb ik gedaan. Mama verzon de gekste, leukste en gaafste dingen. Van beatyfeestjes tot Halloween feestjes en van hippie feestjes tot chique etentjes. Als elfjarige meisjes op hakken en in mooie jurkjes samen koken of allemaal geschminkt als lelijke heksen en elkaar omtoveren tot zombies. Geweldige feestjes waren dat.

Een van de leukste was het hippie feestje. samen met een vriendin vierden wij onze verjaardag en hadden alle meiden van de klas uitgenodigd. We kregen allemaal gekleurde wijde pijpen voor over onze spijkerbroek en we versierden allemaal een spijkerbroek tas. Mama had oude broeken verzameld en had deze omgetoverd tot tassen, waarnaar wij die mochten versieren. Plakken, naaien, tekenen alles was mogelijk. Na het feestje zijn mijn vriendinnetje en ik in slaap gevallen voor de TV. Zo moe waren we, en onze moeders maar opruimen.

 Dat kinderfeestjes kinderachtig en stom zijn is niet waar. Afgelopen oktober werd ik 22 jaar oud en ik gaf een kinderfeestje. Ja, echt! We begonnen rond drie uur met de quiz en deze was rond acht uur afgelopen. Als avondeten hadden we frietjes en snacks, en mijn vrienden gingen naar huis met een prijs. Het thuis brengen kon helaas niet geregeld worden ;-).

Het was een geweldige dag, met veel eten en vaak de slappe lach. Ze waren allemaal even fanatiek, maar de onderwerpen van de quiz waren wat minder. Te veel Disney volgens ze. Er is niet zoiets als te veel Disney, eerder te weinig. Mijn vrienden vonden het ook geweldig en vragen regelmatig wanneer ik de volgende quiz geef! Ik denk nog vaak aan het feestje terug, ik krijg gelijk een brede lach op mijn gezicht.

Ik geef niks om feestjes waarbij iedereen om een statafel staat en alleen praat met de mensen die ze kennen. Die alleen van de tafel weggaan om wat te drinken te pakken. Een kinderfeestje vind ik veel leuker, en ik ben dan ook niet van plan om daar ooit mee te stoppen.

Knuffels,
Kelly

Bron

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten