zaterdag 10 januari 2015

Disney Classics

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen, ben ik gek op Disney. Ik kijk de films enorm vaak en luister de muziek bijna dagelijks. Van de muziek word ik rustig en ik probeer ook altijd om juist dan huiswerk te maken. Meestal mislukt dit en ga ik doelloos rond zwerven op het internet. Maar Disney dus.

Hoewel ik nog nooit in Disneyland ben geweest (iemand die mee wil?), droom ik er al jaren van. Een aantal jaar terug had ik besloten dat ik de films graag weer wilde zien. Helaas hadden we ze niet meer op video en downloaden vond ik niks. Ik wilde de echte dvd's hebben, de magie vasthouden. (Oké, soms kan ik overdrijven). Intussen hebben er al een boel verzameld, benieuwd welke ik al heb?

Bron

Zodra ik een Disney film op zet, ben ik gelukkig. En zodra het welbekende deuntje start, stop ik met nadenken over de dingen die ik nog moet doen en geniet ik vol van de films. Er zijn in totaal 57 klassiekers. Deze heb ik op dvd:

  1. Sneeuwwitje
  2. De Leeuwenkoning
  3. De Klokkenluider van de Notre Dame
  4. Tarzan
  5. De Prinses en de Kikker
  6. Mulan
  7. Bambi
  8. Peter Pan
  9. Doornroosje
  10. Assepoester
  11. De Aristokatten
  12. Frank & Frey
  13. De Kleine Zeemeermin
  14. Belle en het Beest (Lievelingsfilm!)
  15. Aladdin
  16. Pocahontas
  17. Alice in Wonderland
  18. Frozen
  19. Rapunzel

En de films die nog op mijn lijstje staan: Hercules, Dombo, Pinokkio, Lady en de Vagebond, Jungle Boek, Robin Hood, Winnie de Pooh en De Speurneuzen.

Heb jij ze allemaal gezien? Welke is je favoriet? 

Liefs,
Kelly




Geen opmerkingen:

Een reactie posten