zondag 4 januari 2015

Werkzaamheden in de straat

Een aantal jaar geleden heeft de gemeente onze straat totaal verbouwd. Nieuwe leidingen en bestrating. Alles erop en eraan. En dat was voor de gemiddelde mens vervelend, maar mijn vriendinnen, zusje en ik vonden het fantastisch.

Bron


Het was net een hele grote zandbak waar wij in speelden. En smerig van werden. Ons maakte dat niet uit, onze moeders vonden het wat minder. Wij zaten de volgende dag weer in het zand te spelen, en onze moeders maar wassen. Dat niet alleen, overal lag er zand. Buiten schoenen uitdoen en kleding uit kloppen hadden toch geen zin.

Dat waren hele leuke middagen.  Als ik nu ergens zie dat ze bezig zijn met straten dan denk ik er altijd weer aan terug. Of  het, als ik weer met het zand ga spelen, even leuk is weet ik niet. Ik denk dat de magie er vanaf is. Het samen spelen, zonder ergens aan te denken. Vies worden. Dat zou ik nog we kunnen, maar wat speelde ik vroeger dan? Wat deden mijn vriendinnen en ik in het zand?

Ik heb geen idee meer, alleen dat het geweldig was om in de opengebroken straat te spelen. En omdat het Nederland is en het vaak regent, was het vaker modder dan zand. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Ben ik de enige, of heb jij dit vroeger ook gedaan?

xxx,
Kelly



2 opmerkingen:

  1. Ooooh dat deed ik ook altijd! Schildpadden bouwen en die dan beschieten met steentjes! hahahaha hilarisch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk! Zag laatst foto's terug, wat een bende was het :P

      Verwijderen