vrijdag 5 december 2014

Totally Spies en de Laser Lipstick

Ook ik heb vroeger mama's hakken gepast, mijn lippen gestift en mama's mooiste jurk aan gehad. De schoenen en de jurk veel te groot en de lippenstift uitgesmeerd over mijn hele gezicht. Maar waarom? Ik wilde groot zijn, ouder zijn. Ik wilde langer opblijven en de film afkijken . Ik wilde net als de oudere klasgenootjes zijn, doen zoals de meiden uit de hogere klassen. Ik wilde ook mee kunnen praten over make-up en BH's.

Terwijl ik tot en met mijn zeventiende, met trots en zonder schaamte, heb buiten gespeeld, spelen de kinderen van nu niet meer buiten. Zij 'hangen' buiten. Speelde ik nog met de Barbies en Lego, spelen zij tegenwoordig op de computer of telefoon.

De wereld waar in kinderen nu leven verandert, en de kinderen ook. Ze staan onder druk door de media en de maatschappij van nu. Het leven gaat zo snel, de kostbare jaren van de kindertijd gaan verloren. Kinderen willen niet meer gezien worden als kinderen. 

Ik ben wel eens jaloers geweest op vriendinnen die er ouder uit zagen, mij schatte ze op mijn achttiende nog twaalf jaar oud. Maar daardoor heb ik wel langer als kind kunnen genieten. Kind zijn is geweldig! Want zeg nu zelf, er is toch niks leuker dan het naspelen van Harry Potter, Totally Spies of Rocket Power?*

Lieve groetjes,
Kelly

* Er is niks beters dan de geknutselde Laser Lipstick, de veger als vliegende bezem en takken als toverstaf!

bron


2 opmerkingen:

  1. Ha Kelly,

    Leuk, jij ook aan het bloggen. Wat een leuk onderwerp, ben het trouwens volkomen met je eens. Want wat hebben wij fijn en vooral veel buiten gespeeld :). Hoevaak ik wel niet bij jou kwam spelen, want jij had net dat ene spelletje wat ik leuk vond en wij niet hadden.

    Ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Aniek!

      Ja, het spel van het jaar was dat! Kwamen het laatst tegen met opruimen, moest meteen aan jou denken. Dat spel hebben we enorm vaak gespeeld. Leuk dat je me volgt :)

      X

      Verwijderen